Vergaderen - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Anne O. - WaarBenJij.nu Vergaderen - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Anne O. - WaarBenJij.nu

Vergaderen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Februari 2014 | Indonesië, Ambon

10-02-2014
Vanmorgen vroeg opgestaan, want om 08.00h staat Reza hier voor onze eerste vergadering. Samen met Daniel, Meno en 2 mensen van RIH zijn we naar de NGO HOPE WorldWide gegaan. Dit is een organisatie met ongeveer 85 werknemers en 10.000 vrijwilligers in Indonesië alleen. Hij zal ons en RIH voorstellen aan een aantal belangrijke spelers. Het gesprek zelf verliep goed en we hebben ook hier weer veel van geleerd. Zojuist de notulen uitgewerkt en ga zo even ontspannen, want vannacht gaan we om 22.00h weer richting het vliegtuig. Daarvandaan zullen we in 5 uur naar Ambon vliegen, hier komen we dan dus om 06.00h aan, dus slapen zit er niet echt in....:(

11-02-2014
Eigen vloeien de 10e en vandaag volledig in elkaar over.ik heb vannacht niet geslapen. Ook is het hier weer 2 uur verschil met Jakarta. Dit land is zo groot. Als je het hemelsbreed over Europa zou leggen komt het van IJsland tot ergens midden Rusland. Alleen de Molukken alleen bestaan al uit meer dan 1300 (bewoonde en onbewoonde) eilanden. We zijn rond 6 uur aangekomen en ik wil graag met jullie mijn eerste indruk delen. we komen aan op het vliegveld in Ambon, wat al een heel verschil is met het vliegveld in Jakarta waar 16 miljoen mensen wonen. We staan te wachten op een 'taksi' als ik voor het eerst eens goed inadem. Het is echt niet te beschrijven hoe lekker het daar rook. Meno gaf aan dat dat de geur van de tropen is. Zoet, schoon, ik kan het nog steeds niet goed uitleggen. In de taksi heb ik meteen het raam open gedaan en dat de hele reis (ongeveer 1 uur) zo gelaten. De zon kwam net op (beven de berg vandaag) en ik zag de zee en de natuur. De chauffeur had lekkere rustige muziek aan... in 1 woord: HEERLIJK! Na de taksi rit zijn we aangekomen in Ambon City. Een middelgrote stad met ongeveer 1000000 (misschien iets overdreven) scooters. Vrij snel nadat we aankwamen gingen we alweer naar onze eerste afspraak. Ditmaal bij de secretaris van de provincie en haar delegatie. Hier is waar bij mij de moeheid toesloeg. Ik heb nog nooit zoveel moeite moeten doen om wakker te blijven. Rond half 1 waren we terug in het hotel en konden we even uitrusten (lees slapen). Om 14.00 stond ik weer opgefrist klaar voor ons volgende bezoek, ditmaal bij het gezondheidscentrum in het dorp Hutumuri (ongeveer een uur rijden vanaf het hotel). dit is tevens het centrum waar we mee aan de slag gaan. We hebben hier een heleboel gezien en gehoord over de huidige stand van zaken, maar daarmee zal ik jullie niet teveel vervelen. ;)
In de avond kreeg ik weer een boost van energie en hebben we heerlijk lokaal gegeten. Ik heb toen de traditionele gerecht Papeda gegeten, dit moet je slurpen, zie foto.

12-02
vandaag om 8 uur ontbijt en meteen daarna met het team en RIH en Reza overleg gehad. lokaal geluncht (ja mam, weer vis gegeten) en daarna naar een belangrijk overleg bij de overheid. ditmaal met diverse hoofden van afdelingen en de directeur van de universiteit. Weer een vruchtbaar gesprek gehad. Grappig is om te weten dat het in Indonesië heel gebruikelijk is om eten op tafel te hebben tijdens een gesprek.
Het is hier nu half 11 in de avond (bij jullie dus alf 3 in de middag) dus ik ga nu slapen.
Salamat tidur (Slaap lekker)

  • 12 Februari 2014 - 14:34

    Annegien:

    Hee,

    Wat moeten dat weer ontzettend veel nieuwe, bijzondere indrukken zijn! Klinkt allemaal heel goed. Ik ben inmiddels helaas weer terug in Nederland :(
    Komend weekend hebben we benoekamp, we zullen je missen!
    Veel plezier/succes nog daar!

    Xx Annegien

  • 12 Februari 2014 - 14:43

    Jos:

    Hoi lieffie,

    Ik lees dat het bijna een marathon is! komen jullie nog wel een beetje aan rust toe? In ieder geval doe je weer veel indrukken op. Genieten he, genieten hoor!! Je hebt een prettige schrijfstijl, die mij steds meer nieuwschierig maakt naar foto's. Is het in Ambon inderdaad een andere seizoen? Ik bedoel regent het daar minder dan in jakarta?.
    Liefs,
    Spup

  • 12 Februari 2014 - 14:55

    Anne Van O.:

    Ik hoop dat het met de fotos is gelukt.... zijn fotos van fotos.
    Hier is het het droge seizoen, in Jakarta het regen seizoen.
    @ de Benoe: succes!!!

    Liefs x
    Anne

  • 12 Februari 2014 - 15:09

    Angelique:

    Hoi An

    Tijdens mijn theepauze gauw even je verhaal lezen... het is wat Jos schrijft: veel te doen en fijne schrijfstijl: ik ben benieuwd naar het luchtje van de tropen: grappig dat je dat toch niet kan vastleggen of meenemen.
    De foto's zie ik helaas (nog) niet (geen tijd om lang bij stil te staan, want ik moet zo weer aan het werk).
    Jammer dat we elkaar vanmorgen niet hebben kunnen spreken, maar morgen proberen we het opnieuw.

    groetjes aan Meno

    liefs
    Angelique

    (een voor het geval je dit vandaag nog leest: welterusten!)

  • 12 Februari 2014 - 15:21

    Sandrien:

    Hoi Anne,

    Ik hoop voor je dat je al lekker ligt te slapen nu.
    Wat een marathon van activiteiten en indrukken!
    Geniet je wel? Of heb je daar eigenlijk geen tijd voor?
    Ik kijk al uit naar je volgende verslag, leuk om te lezen!
    Liefs, Sandrien

  • 12 Februari 2014 - 19:46

    Djoeke:

    Heej,

    Jeetje, das druk. Ik hoop dat je ondanks alle drukte toch nog voor elkaar krijgt om er ook echt van te genieten. Het klinkt wel heel leuk.

    Geniet ervan.

    Groetjes Djoeke

  • 12 Februari 2014 - 19:54

    Dorieke:

    Heerlijk om je weer te kunnen volgen, ondanks dat ik er nooit geweest ben, krijg ik toch een beetje indruk, vooral de geur, daar ben ik toch wel benieuwd naar, geniet er maar van, liefs

  • 12 Februari 2014 - 23:30

    Frits:

    wo
    w, wat een vol programma! Dat is echt een uitdaging. Geuren zijn dingen die je altijd weer herkent. Zo kan ik me nog steeds de geur v.h. tropenmuseum Amsterdam van >50 jaar geleden voorstellen. Misscien wel waar jij naar refereert.
    Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft. groeten van je collega's.

  • 13 Februari 2014 - 15:40

    Agnes:

    Hoi Plientje, Wat een leuke verhalen om te lezen en wat ben je druk ik hoop dat je ook wel een beetje kan genieten,
    ben vandaag weer begonnen en je hebt een dikke order gescoord van Friesland Campina. ha ha

    Geniet er van groetjes Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 31094

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Maluku

12 April 2013 - 17 Mei 2013

Ghana

26 Augustus 2010 - 30 November -0001

Zuid Afrika

Landen bezocht: