TroTro - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu TroTro - Reisverslag uit Accra, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu

TroTro

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 Mei 2013 | Ghana, Accra

Hoi Allemaal,

Vandaag is het dan zover, we gaan naar Accra. Alles is ingepakt en staat klaar om na het eten meteen uit te kunnen checken. Nog even wachten op de taxi, wat mij gelegenheid geeft om mijn haar bij te laten werken door Josephine, want het ziet er nu al niet meer uit…:S
Om kwart over staat de taxi voor de Lodge, daaaggg…. En 15 minuten later zagen we hem alweer… ja hoor, ik had weer wat laten liggen…
Nu dan toch echt naar de bus, welke helaas net is vertrokken, de volgende gaat (al) over 5 uur…. Maar geen zorgen, want daar komt een TroTro aan… Dit zijn kleine mini busjes die een bepaalde kant opgaan en iedereen van de straat oppikken en afdroppen waar ze dit graag willen. Dus wij met onze 4 koffers, jambe en grote handbagage in een busje met allemaal lokale bevolking. Super gaaf om meegemaakt te hebben, maar ik was toch ook erg blij dat we veilig in Accra aankwamen!!
Hier werden we door Freddy, Atukwei en Francis (vriend van Freddy) opgehaald. Met z’n 5-en inclusief bagage in een taxi gepropt en naar een bepaalde wijk van Accra gereden (Anyaa). Hier heeft de familie van Freddy en Atukwei een enorm mooi en groot huis waar wij ons helemaal thuis konden voelen. Alles werd voor ons geregeld en de mensen waren er echt super vriendelijk. Nadat we een beetje gesetteld waren zijn we naar de lokale markt gegaan en hebben hier van alles gezien. Groente, Fufu, geiten, kippen, mannen, vrouwen, kinderen en ga zo maar door. De foto’s geven misschien een beter beeld dan mijn verhaal. Ik zal ze zo snel mogelijk online zetten. We hebben in het dorp ook nog een drankje gedaan (lokale hele sterke drank). Ook in de avond zijn we nog wat gaan drinken en kregen we een life show van de logica van een dronken taxi chauffeur. Welke absoluut niet opzij wilde gaan voor een vrachtwagen die voorrang had, hierdoor ontstond er een hoop gedoe, wat wij vrij hilarisch vonden. In de avond was het heel gezellig en we hebben heerlijk geslapen.