Interview en Workshop koken - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu Interview en Workshop koken - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu

Interview en Workshop koken

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Mei 2013 | Ghana, Cape Coast

Hoi Allemaal,

Vandaag ben ik naar de vrouwen geweest waar afgelopen vrijdag niemand voor het interview op is komen dagen. Deze vrouw was een pittige dame waarbij ik echt hard heb moeten werken om haar vetrouwen te winnen. Het interview is uiteindelijk goed afgerond.
In de avond hebben Maya, Zowi en ik een kook (ja je leest het goed) workshop gedaan. Om half 6 zijn we begonnen met de voorbereidingen en om 10 uur konden we van ons maaltje smullen.
We hebben Fufu, RedRed, 2 soepen, Plantain en nog iets gemaakt. Ik krijg de recepten nog en hoewel we niet alle ingredienten in Nederland hebben, kan ik met wat alternatieven wel de gerechten nabootsen.
Ook vandaag merkte ik weer dat ik nu pas echt interessante dingen ontdek voor mijn onderzoek. Ik heb nog een (ex) batiker gevonden die niet voor Global Mamas werkte, de ontwerper gevonden van het logo van Global Mamas (een man). En ga zo maar door... maar goed... het is nu nog maar 1 hele dag dat ik in Cape Coast ben. Morgen gaan we inpakken en woensdag ochtend gaan we weg.

Liefs
Anne

  • 14 Mei 2013 - 10:17

    Iris:

    Dus dat betekent dat je volgende Week voor me gaat koken? :) hvj kusje

  • 14 Mei 2013 - 10:23

    Angelique:

    .... en voor mij. Je weet: ik hou wel van exotische soepjes en eten :)

    Nog een hele fijne afronding en tot vrijdag!

    dikke digitale knuffel
    angelique

  • 14 Mei 2013 - 10:37

    Jos:

    Hoi Anne,
    Als ik jouw verhaal zo lees is 5 weken eigenlijk te kort. Ik kan mij vorstellen dat je sowieso eerst moet aclimatiseren, wennen aan een andere cultuur, je weg vinden in een onbekende omgeving en veel lef moet hebben om er alles uit te halen.
    Maar je doet wat je kunt meer kan gewoon niet. Belangrijk is dat je nog steeds enthousiast bent en er voor gaat! Ik ben trots op je! Geniet nu straks in Accra ook nog maar even van de laatste dagen!
    Als we geen contact meer hebben dan zie ik je in ieder geval vrijdag op Schiphol,
    Liefs
    Jos xx

  • 15 Mei 2013 - 14:14

    Peter:

    Nou meid,
    dan wens ik je een goede reis
    en thuiskomst uiteraard.
    Wanneer kom je voor me koken?
    groetjes voor jou en de jouwe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 31116

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 07 Maart 2014

Maluku

12 April 2013 - 17 Mei 2013

Ghana

26 Augustus 2010 - 30 November -0001

Zuid Afrika

Landen bezocht: