Ziek, Social Map en Fashion Show - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu Ziek, Social Map en Fashion Show - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu

Ziek, Social Map en Fashion Show

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Mei 2013 | Ghana, Cape Coast

Hoi Allen,

Hoewel de locatie van het avondeten van gisteravond mooi was, en ook het eten erg lekker, waren mijn darmen het daar niet mee eens… Dan eindelijk kan ik me aansluiten bij de groep die deze reis ziek is geworden  . De hele ochtend heb ik op bed gelegen. Omdat ik in de middag een belangrijke afspraak had voor mijn onderzoek heb ik mijn principes opzij moeten schuiven en heb ik een pil genomen om mijn darmen plat te leggen. Dit werkte meteen en ik heb de afspraak door kunnen laten gaan. Om iets voor 3 kwam ik aan bij Mavis en heb samen met haar en een van haar medewerkers een social map gemaakt. Dit is een kaart van de omgeving waarop we verschillende dingen hebben aangegeven. Zo staan er behalve haarzelf ook nog 2 andere batikers op, zijn er verschillende naaisters aangegeven en zijn verschillende herkenningspunten aangegeven. Super fijn en een geslaagde oefening. Ik heb voor aanstaande maandag weer een afspraak staan met haar, maar ditmaal voor een interview. Ik wil via haar kaart (en mogelijk haarzelf) in contact komen met 2 van de andere Batikers in de buurt.
In de avond voelde ik me nog steeds goed en zijn we naar het eindexamen project geweest van de fashion afdeling van de Universiteit. Dit was erg leuk, maar duurde ook erg lang, toen wij dachten dat we bijna klaar waren, werd er omgeroepen: ‘We are almost half way though…’ Daarna hebben we maar besloten om terug te gaan naar huis.