God time is the best! & Moederdag - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu God time is the best! & Moederdag - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu

God time is the best! & Moederdag

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Mei 2013 | Ghana, Cape Coast

Hoi Allemaal,

Het is weer zondag, dat betekend: kerk in Ghana.
Ik heb al eerder genoemd dat je hier overal goddelijke leuzen kan vinden. Taxi's, huizen, kraampjes langs de weg, auto rijscholen, T- shirts, sleutelhangers, boeken, petjes.... Je kan het zo gek niet bedenken of er staat een text op voor God.
Maar goed, dat terzijde, vandaag ben ik met 'my friend' Josephine mee gegaan naar haar dorp en haar kerk. Tijdens de dienst had ik veel bekijks van de lokale kinderen. Een jochie keek me echt zo aan met een blik van: 'jij moet wel heel erg ziek zijn, arm kind'. Een ander meisje dat voor mij zat kreeg ik van haar moeder op schoot, heerlijk kindje. Uiterraard moest ik mezelf ook nog even voorstellen (net als alle andere gasten in de kerk). Tijdens de diest was er speciaal aandacht voor alle moeders, ivm moederdag. Na de kerk zijn we naar het huisje van Josephine geweest. Super gaaf om dat even te kunnen/ mogen bekijken.
De rest van de dag was het minder interessant, want toen moest ik dan daadwerkelijk aan mijn verslag werken....

Liefs
Anne

PS: FIJNE MOEDERDAG xxxx voor mijn mammie!!

• 14 Mei 2013 - 10:29

Angelique:

lieve dochter

ik kreeg van jou ook wel een heel bijzonder moederdagkadootje: een telefoontje van jou tijdens ons ontbijt!
    Btw het is wel heel bijzonder dat in Ghana op precies dezelfde dag Moederdag is als hier in nederland.

kusje
    Angelique