Rock Shrine, goden en een lekke band - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu Rock Shrine, goden en een lekke band - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Anne O. - WaarBenJij.nu

Rock Shrine, goden en een lekke band

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Mei 2013 | Ghana, Cape Coast

Hoi allemaal,

Vandaag is het meerendeel van onze groep met een vissersboot de zee op gegaan. (Helaas) waren Maya, ik en Zowi daar niet bij omdat we andere plannen hadden. Achteraf ben ik heel erg blij dat we onze plannen toch door hebben laten gaan, want de zeetocht heeft veel mensen ziek gemaakt (zeeziek). Maar goe, wij zijn in ieder geval naar een Rock Shrine geweest. Dit is een enorme rots die op 3 punten op andere rotsen ligt in het midden van een bos. Na een reis van ongeveer 1,5 uur kwamen we bij een klein dorpje uit. Hierna hebben we nog ongeveer 3/4 uur in de taxi (samen met onze gids) over een half onbegaanbaar pad gereden naar de pakeerplaats. We zijn toen te voet verder gegaan en hebben ongeveer 6 km door een geweldig mooi bos gelopen (en hier verse cacoa bonen afgelebberd). Na dit lopen kwamen we bij een brede rivier, waar we mochten ervaren hoe het was om in een cano erover te varen. Helaas moesten we vanwegen het weer opschieten, het dreigde namelijk al de hele ochtend te regenen/ onweren en dan zou de weg niet meer begaanbaar zijn. Dus zijn we al snel naar de Rock Shrine gegaan. Hier worden nog elke maand 3x een ceremonie gehouden om de goden die in deze rots leven te vriend te houden. Heel erg bijzonder om allemaal te zien. Terug bij de taxi waren we echter wel allemaal een in een soort levend zwembad getransformeerd.... Op de weg terug heeft onze taxi een lekke band gekregen, en zijn reserve wiel paste niet op de auto. Dit betekende dat we tijdelijk vast zaten. Stiekem vond ik het allemaal heel erg gaaf. Want ook dit is Africa. De manier waarop de band opnieuw werd opgepomp, hoe de mannen zich allemaal om de band heen stonden. Hoe de kinderen van het dorp waar we vast zaten steeds dichter bij ons kwamen om aan onze huid te voelen en de duizenden sterren die je in de avond kon zien omdat er geen electriciteit was...
Na een hoop gedoe waren we uiteindelijk om half 9 (hongerig) terug bij Sanaa Lodge.

Het was een mooie dag!

xx
Anne

• 08 Mei 2013 - 13:48

Angelique:

Ha die Anne

Heerlijk dat je weer internet hebt en we weer je verhalen kunnen lezen!

Gelukkig verloopt je studie-activiteiten naar wens, zoals ik het lees. Dat moet ook wel, want de tijd begint al op te schieten.

Je maakt wel hele geweldige, bijzondere dingen mee: een tornado, autopech, buikgriep, eten onder de sterren, een opgegeten pasje, de kroning, een slavenfort, etc, etc. Geniet er nog even van en hopelijk houd je nu de rest van de tijd internet, zodat we weer dagelijks van je verhalen kunnen genieten en kunnen skypen!

Dikke kus
    Angelique

• 08 Mei 2013 - 15:44

Fennie:

Ha Anne,
    Wat maak je toch allemaal mee en wat kan je het goed verwoorden. Wij wensen je nog heel veel ervaringen toe, want die neem je de rest van jouw leven mee. Hartstikke waardevol. Geniet ervan!! Groetjes uit Leusden. Ton en Fennie

• 09 Mei 2013 - 09:04

Jos:

Ha die Anne,
    Zoveel contact als in hetbegin van je reis zo weinig was het de afgelopen week. Ik ben blij dat ik weer wat van je heb gehoord! Zo te lezen ben je je erg goed aan het vermaken en zal het wel tegenvallen als je straks weer in je eigen "kikkerlandje" bent! De kans dat je hier een tornado zal zien schat ik niet zo groot in. Ik lees uit je verslsgen dat je je in ieder geval niet verveeld! Wat dat betreft past dit land helemaal bij jou! Nog ruim een week en dan komen we je alweer ophalen op schiphol! Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen en foto' s. Geniet nog even nu het nog kan en we houden kontakt! Hoe gaat dat overigens verder met dat pasje? Heeft dat geen verdere gevolgen?
    Groetjes daar en liefs,
    Jos xx